joi, 24 iulie 2008

Sa devin sau nu inginer?


Eu,ca un viitor inginer mi-am pus de multe ori intrebari de genul asta,poate si voi.Asa ca va las sa va dati si voi cu parerea despre acest articol.
Si daca eu nu faceam mate info in gimnaziu? daca in clasa a doua nu aveam 5 la caligrafie? daca mi-ar fi placut pictura, filosofia, daca as fi citit constant si in liceu? daca as fi avut un parinte visator, boem, fost hippie?
Ei bine, nu stiu. But let's play.
Arhitectura. As fi vrut. Stiu, era greu, si aveam nevoie sa ma pregatesc probabil vreo doi ani, la un nivel mai inalt decat am facut-o pentru Poli. Aveam nevoie de determinare. Era din belsug pe vremea aia. Acum eram cu coatele pe o schema in creion, sau Dumnezeu mai stie ce, bagand Cola din belsug in mine si m-as fi rugat la Sfanta Providenta sa nu pic examenul de creativitate, sau mama lui mai stie cum il cheama :)) de cand n-am mai vorbit cu sursa mea de la Arhitectura, am si uitat.
Limbi straine. Ei bine, aici sursa e inca activa. Asta intr-adevar mi-ar fi placut si as fi invatat cu placere, plus inevitabilele documentatii despre tara si cultura respectiva. Bine, poate n-as fi mers chiar pe suedeza... Stii cum sunt ridicol de multi oameni care spun ca in viata asta vor sa invete chineza sau japoneza? Ei bine, acolo ai o sansa reala.Raluca, verisoara mea, a fost la Litere Buc vreo 2 ani, si cred ca s-a angajat din primele luni. A tot predat unei pustoaice rasfatate cu o mama snoaba. Ea studia la scoala portugheza, japoneza (parca) si inca vreo limba doua. Acum s-a dus in Italia, a fost acceptata acolo. Unde sta si tatal ei. Imi pare rau ca nu am petrecut mai mult timp cu ea, si imi pare rau ca habar nu are sa foloseasca un PC.
Medicina. Daca as fi avut doua universe paralele de trait, fiecare de cate 6 ani (apoi sa raman cu un singur univers pana la 100 de ani) as fi facut intr-unul din ele Facultatea de Medicina, dar sigur NU ginecolog. Too many dubios things there (ma refeream la scarbosenii).
Facultatea de geografie. Asa, de misto, asta pana m-as fi specializat (banuiesc ca se fac specializari si acolo). Eu voiam doar sa stiu geografia tarii...
As fi incercat actoria, da' nu in sensul sa dau admitere. Nu mai stiu unde am auzit ca acolo se intra ca la Drept, si e memorabila fraza cu facultatea de Drept: ori dai 10.000$, ori futi pe cine trebuie. Si, ma rog... sa incerc doar. Nu sunt convins ca mi-ar fi iesit.

Mi-ar mai place sa fiu muncitor in constructii(Dorele...).

Dar totusi,e mai frumos sa fi inginer.

4 comentarii:

Bygu spunea...

"Sa fi sau nu inginer?" ar fi o intrebare destul de oportuna mai ales pentru tinerii care in aceste zile se intreaba care ar fi cea mai potrivita facultate pentru ei. Ma rog, daca mai sunt astfel de tineri pentru ca inscriile la facultati s-au facut deja, in mare parte.
Un raspuns la intrebare nu ma bag sa dau, eu am fost inginer numai pt un an apoi m-am lasat :)

Imi aduc aminte ca acum 5 ani eram si eu la fel. Intrebari, de genul "unde dai?" sau "si daca dai acolo ce iesi?" erau la ordinea zilei.

O lectie importanta care se invata imediat dupa ce termini facultatea, adica destul de tarziu, este ca in momentul de fata, cand piata fortei de munca in Romanica nu este deloc consolidata iar economia inca mai ofera oportunitati de investitii si cand companiile straine continua sa caute absolveniti romani(daca se poate calificati, daca nu ii trainuiesc ei), nu conteaza in proportie de 100% exact ce profil ai terminat. Poti fi inginer chimist, inginer in constructii, agronom, filozof sau orice altceva iti doresti, important este sa dai tarcoale din timp unor joburi acccesibile, sa nu lasi scoala pentru nimic in lume iar cand termini facultatea sa te intrebi serios ce vrei sa faci cu adevarat. Oportunitati exista. (bineinteles, nu vreau sa banalizez profilurile de genul electronica si telecomunicatii sau automatica unde daca reusesti sa termini sau daca esti bun si lucrezi in Oracle, SAP sau alte programe de proiectare ori baze de date, ai cele mai multe sanse la ora actuala sa gasesti nu numai jobul dar si un salariu bunicel)

Bineinteles, nu vreau sa intelegeti ca e paine pentru toata lumea, daca nu te lupti pentru tine atunci nimeni nu o face.

Un job imediat dupa facultate nu este greu de gasit, iti trebuie un creier, sa cunosti macar o limba straina, sa fi citit macar printre randuri un ziar de business si ca rezultat sa reusesti sa porti o discutie cu angajatorul la un nivel care sa te califice pentru jobul respectiv.

Exista intre ingineri aceasta idee cretina ca "ba, io sunt inginer io rezolv problema, io nu vorbesc despre ia", este adevarat, dar asta fac si robotii, daca nu esti capabil sa explici cum rezolvi aceasta problema atunci nimeni nu te crede in stare sa o faci. Trebuie sa sti sa te vinzi. Altfel automat pierzi pozitii pe piata muncii.

Asadar oameni buni, invatati sa iubiti cartile de orice gen pentru ca va asigura reusita in orice domeniu. Nu conteaza ca ai terminat una sau alta, scoala romaneasca in ziua de azi nu iti asigura cunostiintele necesare sa si practici ce ai invatat, iti asigura diploma. Termini un anumit priofil, mergi la jobul nou, nu te integrezi pt ca esti emotiv sau observi ca nu prea esti capabil de ce ti-se cere (stare absolut normala, nu va temeti), te inhibi, si pleci tu sau esti dat afara pt ca seful vede ca nu se prea poate baza pe tine si nu isi permite sa piarda bani.
Asadar incercati sa invatati din timpul facultatii cum se munceste, ce insemna sa ai un job pt ca atunci cand terminati facultatea sa nu fiti luati prin surprindere....

Unknown spunea...

Din cate am observat eu, la angajare acum exista acea perioada de training. pentru ca, oricat de inginer ai fi si oricata atentie ai acorda tu practicii, cand iesi din facultate 'te misti slabutz'..

important e sa ai o diploma..zic eu..

Unknown spunea...

Wai...da experienta de unde o luam?? ca nu te angajeaza nici draq fara de-asta..:(

Unknown spunea...

Doreleeee!!!

Lasa naibilor sondajele alea daca nu poti sa caligrafiezi cuvantul "credeti" corect.

atat...